Calendarul examinarilor ordinare 2017

Decizia nr. 31 din 28.04.2017

In baza legislatiei aeronautice in vigoare si a hotararilor Adunarii Generale a AZLR, calendarul examinarilor ordinare, teoretice si practice organizate de AZLR in vederea eliberarii licentelor de pilot / pilot tandem / instructor aeronave ultrausoare clasa parapanta pentru anul 2017este urmatorul:

20 mai – 21 mai 2017 Clopotiva

iunie 2017 – examinare ordinara curs tandem, instructor clasa parapanta

24 iunie – 25 iunie2017 Cluj Napoca

29 iulie -30 iulie 2017 Sibiu

august -examinare ordinara curs tandem, instructor clasa parapanta

august – examinare admitere curs tandem, clasa parapanta

23 septembrie – 24 septembrie2017 Bunloc

21 octombrie – 22 octombrie 2017 Miercurea Ciuc

Aceste sesiuni de examinare teoretica si practica sunt organizate GRATUIT de catre AZLR persoanele participante avand obligatia sa se prezinte cu dosarul de licenta intocmit si semnat corespunzator conform reglementarilor aeronautice in vigoare, si cu echipamentul de zbor corespunzator nivelului de licentiere solicitat in conditii optime de zbor.

In afara acestor sesiuni obligatorii de examinare instructorii /scolile de zbor /cluburile si asociatile de profil pot solicita pe tot parcursul anului sesiuni extraordinare de examinare care se vor desfasura in locatile stabilite de solicitant.

Conditiile in care se organizeaza si se desfasoara aceste sesiuni extraordinare sunt, cele stipulate in Anexa 5, procedura de examinare,un numar de minim 7 elevi piloti/piloti, participanti la examinare,si o locatie de zbor corespunzatoare desfasurarii programului de examinare practica care sa ofere candidatilor posibilitatea executarii temelor necesare in functie de nivelul de licenta solicitat si sa respecte normele de siguranta si securitatea zborului in domeniu.

Organizatorii acestor sesiuni extraordinare vor asigura inspectorilor examinatori deplasarea, cazarea si masa in conditii decente, examinarile aferente desfasurandu-se GRATUIT de catre inspectorii examinatori delegati de catre AZLR.

Solicitarea in vederea organizarii unei sesiuni extraordinare de examinare in vederea eliberarii licentelor de pilot /pilot de tandem/ instructor de aeronave ultrausoare clasa parapanta se trimite in scris sau pe mailul asociatiei cu minim 30 de zile inainte de data solicitata, mentionandu-se programul numarul participantilor si locatia examinarii si nu se poate organiza la mai putin de doua saptamani distanta de o sesiune ordinara programata.

Valentin Ioan Popa

Presedinte AZLR

 

Raport adunare generala a AZLR 2017

Stimati colegi,

Sambata 08.04.2017 a avut loc la Sibiu Adunarea Generala a Asociatiei de Zbor Liber din Romania. Au fost prezenti multi piloti care nu erau membrii AZLR si 56 de membrii, 48 cu avut drept de vot, dintre cei cei care au avut platita cotizatia pe anul 2016 pana la data de 15.02.2017 si 8 imputerniciri Avand in vedere numarul acestora Adunarea Generala a fost declarata statutara si s-a trecut la aprobarea ordinii de zi, asa cum a fost ea propusa fara nici o modificare.

Au fost prezentate rapoartele sefilor de comisii precum si raportul examinatorului sef. S-au discutat probleme aparute la examinarile elevilor si pilotilor inscrisi la cursurile de tandem si instructor. In momentul de fata exista prea putini examinatori iar o pate din ei nu se prezinta la examinare. Este nevoie de examinatori noi.

S-au propus solutii de imbunatatire a sesiunilor de examinare, si modificarea procedurii de examinare astfel incat aceasta sa fie actualizata cu cerintele din noul Safe Pro si cu sistemul european. S-a solicitat organizarea unei intalniri anuale a instructorilor. Au avut loc interpelari din partea fostului secretar al AZLR pe diferite probleme de functionare a asociatiei si referitor la cursul de instructori si tandem organizat in anul care a trecut. Presedintele AZLR a explicat in amanunt si a prezentat situatia conform documentelor existente la asociatie referitor la aceste probleme si a scos in evidenta faptul ca in proportie de 90 % din activitate este realizata de un singur om, datorita implicarii reduse pe parcursul anului, datorata multiplelor activitati de zbor in care sunt implicati instructorii si presedintii de comisii, care fac voluntariat si nu pot fi constransi sau trasi la raspundere daca nu isi indeplinesc sarcinile asumate la timp. In aceste conditii este necesar ca activitatea asociatiei sa functioneze conform normelor legale iar calendarul stabilit trebuie mentinut indiferent de cata lume se implica activ.

De asemenea, s-au analizat si discutat problemele ce vizeaza programul de pregatire a pilotilor. Este important sa acordam mai multa incredere instructorilor si sa renuntam la verificarea registrului instructorilor la examinare. Ramane sa se stabileasca utilizarea urmatoare a registrului si metode de verificare/sanctionare a instructorilor care ar incerca sa neglijeze pregatirea elevilor in urma acestor modificari. Cu toti dorim sa simplificam procedurile, insa in acelasi timp sa sa faca scoala de calitate. S-a admis ca exista lucruri care nu sunt in regula cu pregatirea elevilor si ca exista inca multe de facut atat din partea instructorilor cat si a examinatorilor pentru cresterea nivelului de pregatire.

S-a cerut mai multa transparenta in relatia dintre comunitate si asociatie, conchizandu-se ca acest lucru este posibil prin implicarea mai multor persoane in acest proces.

S-a trecut la alegerea presedintelui asociatiei. AG a AZLR a aprobat cu majoritate de voturi,( 3 voturi impotriva), candidatura domnului Tutunea Cristian, dupa ce acesta a completat dosarul de candidatura dupa incheierea datei finale a depunerii candidaturilor.

Cei doi candidati si-au prezentat programele de management, cu care au candidat pentru functia de presedinte in mandatul 2017-2019 si au raspuns intrebarilor si interpelarilor presoanelor prezente in sala indiferent daca acestea au fost membrii sau nu. Programele prezentate de catre cei doi candidati vor fi publicate pe pagina www.azlr.ro

A fost aleasa ca modalitate de vot, votul secret, pe bilete pregatite anterior de catre Tutunea Cristian, iar Galcescu Sebastian a fost ales sa supervizeze procedura de vot si sa numere voturile

In urma procesului de vot rezultatele numaratorii au fost: Valentin Popa 41 de voturi, Tutunea Cristian 6 voturi , 1 vot abtinere.

Avand in vedere rezultatul si intrucat nu exista candidat pentru functia de secretar, in conditiile in care Cristian Tutunea si-a exprimat dorinta de a se implica in activitatea asociatiei, acesta a fost propus de presedintele ales sa fie acceptat in aceasta functie.

In urma votului in umanimitate componenta Consiliului Director al AZLR pentru mandatul 2017-2019 este urmatoarea:

Valentin Ioan Popa- Presedinte

Istvan Ferencz - Vicepresedinte

Cristian Tutunea - Secretar

Alexandru Scurtu - Comisia de Legislatie si Reglementari

Alex Daniel Ciuhandu - Comisia de Disciplina Securitatea si Siguranta Zborului

Ovidiu Ioan Bora - Comisia Teoretica si de Pregatire

Istvan Sarig - Comisia de Sport si Competitii

Robert Gyorgy - Comisia de Comunicare

Agafiu Florian Examinator sef

A fost prezentat de catre presedintele AZLR propunerea privind calendarul examinarilor din 2017, propunerea privind noua procedura de examinare, bilantul pe 2016 si propunerea de buget pe 2017, care au fost aprobate si votate in unanimitate.

In urma votului final al membrilor s-au stabilit cu unanimitate de voturi urmatoarele:

se vor relua demersurile in vederea amendarii, si reactualizarii OM630/2007 si armonizarea acestuia in conformitate cu cerintele nationale si interntionale actuale ale domeniului zborului liber;

registrul de zbor al instructorului, ramane ca document, este obligatoriu de completat corespunzator de catre instructor pe perioada pregatire, insa nu mai este verificat la examinare, si nu reprezinta o conditie de eliminare a candidatului din examen. CD ales va intocmi si prezenta in urmatoarea perioada o modalitate de verificare a acestui document , precum si consecintele completarii necorespunzatoare sau neconforme cu realitatea;

carnetul de zbor trebuie semnat de instructorul care efectueaza pregatirea numai pe perioada scolarizarii elevului;

procedura de aterizare la examinarea pilotilor se va face obligatoriu prin regula paralelogramului intr-un cerc cu raza de 15m;

procedura de reinoire a licentelor de pilot/pilot tandem/instructor se va realiza in sistem descentralizat de catre examinatorii delegati de AZLR, examinarea acestora fiind GRATUITA, examinatorii urmand a fi platiti lunar de catre asociatie pentru munca prestata, in baza unui contract de prestari servicii;

se va trece la sistemul de acordare a Para Pro direct pe licenta, fara card aferent conform sistemului propus de FAI;

dupa publicarea noului Para Pro ( Safe Pro) se vor reactualiza procedurile de acordare, conform cu cerintele noului document FAI;

diploma de bacalaureat ramane o conditie eliminatorie la admiterea in cursul de instructori;

in acest an se va organiza un curs de obtinere a calificarii pilot tandem pentru clasa parapanta;

in acest an se va organiza un program upgrade in pregatirea si perfectionarea instructorilor si pilotilor de tandem si un curs de pliaj parasute de siguranta;

se vor angaja conform legii doua persoane cu cate 4 ore pentru rezolvarea problemelor curente ale asociatiei, costuri prevazute in proiectul de buget pentru 2017 si se vor demara procedurile de transformare a asociatiei in asociatie de utilitate publica;

presedintii de comisii vor fi platiti cu 1000 lei/an;

sprijinirea echipei nationale pt disciplina de pct fix la CM din Albania ( 100 eur/pers) si sprijinirea pilotului de XC Tudor Dorobantu cu plata taxei de inscriere intr-o competitie FAI. Deasemenea se vor sprijini ca si pana acum actiunile de organizare a competitilor nationale pe domeniul parapantei astfel incat 505 din cuantumul cotizatiei platite de membrii sa se directioneze catre partea sportiva a acestui domeniu;

programul competitional va fi publicat pe siteul asociatiei.

Adunarea Generala a AZLR a fost declarata inchisa urmand ca noul Consiliu Director sa isi stabileasca calendarul de lucru si programul de desfasurare a intalnirilor ordinare pentru 2017, urmand sa asigure publicarea lor conform ROI pe siteul www.azlr.ro.

Consiliul Director

AZLR

 

Locatie desfasurare AG AZLR 2017

Stimati colegi,

Adunarea Generala a AZLR, programata in data de 08 aprilie 2017 se va desfasura incepand cu ora 10.00 la Facultatea de Stinte din Sibiu, str. Ion Ratiu nr.5-7, sala A18 ( locatia unde s-au desfasurat ultimele doua module de pregatire teoretica din cadrul programului de pregatire al pilotilor de tandem si instructorilor).

Avand in vedere problematica ordinii de zi, ce implica viitoare propuneri de modificari legislative dar si activitatea desfasurata de AZLR pana acum, in numele, sub supravegherea, controlul si responsabilitatea AACR, vom avea ca invitat un reprezentant al autoritatii, iar pentru problemele legate de latura sportiva aeronautica, speram un reprezentant al FAR.

In cazul in care, conform reglementarilor asociatiei, nu se va intruni cvorumul necesar desfasurarii acestei intalniri anuale  ( numar redus de confirmari pe adresa de mail a asociatiei), aceasta se va reprograma conform statutului.

 

Consiliul Director

AZLR

 

Convocare Adunare Generala AZLR pe anul 2017

Stimati colegi,
in conformitate cu statutul si Regulamentul de Ordine Interioara al AZLR, si in urma hotararilor Consiliului Director, Adunarea Generala, se va desfasura in in data de 08 aprilie 2017 la Sibiu, cu incepere de la ora 10.00, la sediul Biroului de Licente a AZLR din str. Andrei Muresanu nr. 9 ( in functie de numarul de participanti care vor confirma prezenta, in cazul in care vom depasi numarul permis de aceasta locatie , vom anunta in timp util noua locatie)

Ordinea de zi a AG cuprinde urmatoarele puncte:

1. Stabilirea cvorumului AG si inregistrarea mandatelor delegatilor.
2. Aprobarea ordinii de zi si introducerea de noi puncte pe ordinea de zi daca este cazul
3. Raportul de activitate secretarului si al presedintilor de comisii din cadrul AZLR pt anul 2016 (acestea este obligatoriu sa fie trimise electronic sau postal pe adresele de corespondenta ale AZLR pana la data de 25.03.2017 pentru a fi inregistrate corespunzator). 
4. Raportul de activitate ale inspectorului sef insarcinat cu examinarile personalului aeronautic navigant pentru anul 2016
5.Raportul de activitate al presedintelui AZLR pt anul 2016
6. Raportul financiar si bilantul pentru anul 2016
7. Informare cu privire la anchetele evenimentelor de zbor, desfasurate si/sau 
finalizate / aflate in cercetare la AZLR .
8. Analiza situatiei reale din teritoriu si discutii pentru solutii si mod de actiune 
in perioada urmatoare.
9. Discutii, dezbateri pe marginea ROI, statut AZLR, modificari necesare in anexe.
10. Noul sistem Safe Para, analiza si dezbateri
11. Aprobarea noului set de intrebari teoretice si a modificarilor din procedura de examinare
12. Proiectul de modificare a legislatiei ( OM630/2007) in confomitate cu legislatia internationala ( se vor aduce modificari proiectului OM630/2007 depus in urma cu doi ani la AACR)
13. Planul de activitate pentru 2017,( examinari ordinare, cursuri de calificare etc) si proiectul de buget pentru 2017
14. Alegerea Consiliului Director al AZLR ( presedinte, vicepresedinte, secretar)
15. Alegerea presedintilor de comisii de specialitate din cadrul AZLR si a 
inspectorilor sefi pe departamente ( legislatie, siguranta si securitatea zborului, teorie si pregatire, sport, comunicare, examinatorul sef si a cenzorilor)
16. Calendarul competional pentru anul 2017 si modul de constituire a echipei nationale
17.Diverse
Adunarea Generala a AZLR se va desfasura in conformitate cu prevederile statutare si ale ROI, drept de vot avand membrii activi cu cotizatia platita pt anul 2016 pana la data de 15.02.2017. In vederea pregatirii si organizarii corespunzatoare, avand in vedere numarul membrilor, va rugam sa confirmati participarea pana in data de 31.03.2017 pe adresa electronica This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
Propunerile pentru candidatura la o functie de conducere in cadrul comisilor de specialitate sau CD al AZLR se fac din randurile membrilor activi cu cotizatia platita la zi, si este necesar sa cuprinda, o cerere de intentie, un curriculum vitae ( solicitarea AACR) si un plan de activitate/ management, propus spre a fi realizat pe durata mandatului solicitat. Persoanele ce vor fi alese vor semna un angajament de asumare a responsabilitatii pentru functia si postul pentru care au fost alese. ( solicitarea AACR)
Acestea se primesc, electronic pe adresa This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , sau, postal, la adresa AZLR, Sibiu, str. Tipografilor nr 18, ap.1, cod 550164, pana la data de 25.03.2017, inclusiv. Candidatii care au trimis cererea de intentie vor completa pana la data mentionata dosarul de candidatura cu documentele care lipsesc.
Conform hotararii AG 2016, vor avea drept de vot membrii activi care vor fi prezenti la sedinta.
In cazul in care cvorumul AG nu se va realiza, urmatoarea sedinta a AG va fi convocata conform statutului AZLR.

 

Cu stima,
Valentin Ioan Popa
Presedinte AZLR

 

Sustinere activitate sportiva pe anul 2017

Avand in vedere slaba implicare a statului roman prin federatia de profil, la fel ca  in anii precedenti si  anul acesta  AZLR, desi nu are ca obiectiv principal activitatea aeronautica sportiva, va sustine si promova  activitatea sportiva de zbor cu aeronave ultrausoare nemotorizate.

In cadrul acestui proiect s-au  platit din bugetul asociatiei, cotizatiile  FAR  (Federatia Aeronautica Romana) si FAI ( Federatia Aeronautica Internationala) in cuantum de 140 lei /an/persoana, pentru sportivii clasati pe primele cinci locuri ale  clasamentului international  la finalul anului 2016, pe cele doua discipline cross- country si accuracy landing la clasa parapanta.

Acestia sunt urmatorii:

  1. Cross-country
    1. 1. Tudor Dorobantu
    2. 2. Dana Kelemen
    3. 3. Valeriu Jurca
    4. 4. Romulus Diaconescu
    5. 5. Iamina Ilea

  1. Accuracy landing
    1. 1. George Cotet
    2. 2. Florian Agafiu
    3. 3. Istvan Sarig
    4. Gyula Perjessy
    5. 5. Pavel Rancz

Aceasta lista a fost trimisa si Federatiei Aeronautice Romane, astfel ca, este obligatia celor nominalizati sa contacteze acest for, pentru a intra in posesia documentelor aferente.

Pe intreg parcursul anului competional 2017, AZLR va sustine ca si in anii precedenti si  alte activitati organizate si desfasurate in plan sportiv atat intern cat si international de catre membrii sai cotizanti.

Astfel  si in 2017se vor aloca 50 % din totalul cotizatilor de membru incasate, pentru sustinerea organizarii de competitii, sustinerea sportivilor care participa la competitii internationale ( cei care au avut rezultate notabile in anul precedent) si premierea celor mai buni la finele anului competitional, obiectivul final al acestor demersuri fiind cresterea interesului  pentru practicarea disciplinelor sportive la clasele parapanta,  a  cresterii nivelului de pregatire sportiva si a imbunatatirii imaginii tarii noastre in plan international ca destinatie posibila pentru zborul competitional, precum si clasarea  in pozitii cat mai avansate in clasamentele FAI pe cele doua discipline.

 

 

 

Valentin Ioan Popa

Presedinte AZLR