AZLR, în calitate de membru al Comitetului Național de Siguranță (CNSig), fiind reprezentantul AUN (Aeronave Ultraușoare Nemotorizate), a primit solicitarea de a participa cu observații la redactarea acestui document.
Prin Planul naţional pentru siguranţa aviaţiei (PNSA) sunt stabiliţi indicatorii de siguranţă la nivel naţional cu ţintele de siguranţă şi pragurile de alertă aferente, precum şi acţiunile necesare pentru reducerea riscurilor la adresa siguranţei.
În acest mod se defineşte nivelul de performanță a siguranței stabilit (LSPA – Levelof safety performance to be achieved), prin identificarea, în baza evaluării informaţiilor de siguranţă relevante, a principalelor riscuri la adresa siguranţei care afectează sistemul naţional al aviaţiei civile.
În esență, PNSA grupează întreaga paletă de acțiuni de siguranță considerate necesar a fi implementate în vederea atingerii obiectivelor de siguranță fixate prin Programul național de siguranță în aviația civilă (PNSAC).
Planul naţional pentru siguranţa aviaţiei contribuie la realizarea Planului european pentru siguranţa aviaţiei (EPAS) prin preluarea în conţinutul său a riscurilor şi a acţiunilor aferente identificate la nivel european, cu relevanţă pentru aviaţia civilă din România.
Atât PNSA cât şi reviziile la acesta se elaborează de Comitetul Tehnic deSiguranță, se avizează de Comitetul de Evaluare a Siguranței şi se aprobă de către managerul responsabil pentru PNSA, conform atribuțiilor acestora prevăzute în PNSA.
Persoanele interesate de domeniul AUN, care doresc să participe la acest demers, sunt rugate să ne scrie observațiile lor la adresa info @ azlr.ro până cel mai târziu la 1 martie 2024.